Khao San Road.

27 augustus 2014 - Bangkok, Thailand

Dat was even boffen voor ons want de eerste morgen hadden we het ontbijt bij de kamer geregeld. Aangezien dat in het nieuwe gedeelte van het hotel was en dus ook behoorlijk uitgebreid en goed verzorgd was konden vooral Sterre en Ties lekker hun gang gaan. Ze hebben van alles geprobeerd en gegeten. Sterre regelde het voor Ties. We kregen nog een compliment dat ze zo goed Engels sprak. Erg leuk. Hierna hadden we een periode tussen het wisselen van de hotels dus zijn we maar even gaan wandelen door de buurt. Van alle plekken waar weer zijn geweest in dit wel de meest centrale en levendige. Zoals ik al zei ligt het vlak bij khao San road en daar zijn we vanmorgen alvast even over gelopen. De markt was nog dichten de hele straat stond vol met taxi's en tuktuks. Bijna niet doorheen te komen want iedereen wilde ons wel de mooiste plekjes van Bangkok laten zien. Maar gelukkig niet ververvelend of. Heb me geen moment hoeven irriteren. Verderop de khao San road wel de Mac gezien maar niet heengeweest. Arme kinderen ;-) Na nog wat buurtjes bekeken te hebben en langs tal van etens tentjes gedwaald te hebben ( wat een luchten!!!! Adem inhouden Sterre) weer terug naar het hotel. Daar konden we van kamer wisselen. Echt een goed plan geweest want het is echt een wereld van verschil. Daarna op het dak van het hotel in het zwembad gedoken en even bijgekomen. Ook heeft ieder lekker zijn of haar eigen dingetje kunnen doen. Ties heeft gelego'd en een boek gelezen. Sterre heeft op YouTube wat afleveringen van Spangaz bekeken, Peter hadden zijn puzzelboekje en is even gaan wandelen en ik had mijn mobiel en mijn ereader. Na khao sok en koh tao met hun constant wegvallende Internet is het hier weer een verademing want het werkt supergoed. En dan zijn we vanavond weer naar KSR geweest maar wat een verschil met vanmorgen!!!! Het was gezellig druk met veel kraampjes en winkeltjes. We hebben een gezellig eettentje uitgekozen en hebben daar heerlijk gegeten. We zaten wel aan de weg dus alle straatventers hebben we wel gezien (en zitten we nu opgescheept met zo'n kikker waar je met een stokje overheen moet, wat kettinkjes en armbandjes, een gefrituurde schorpioen op een stokje en een geweldige tovertruc met een touwtje en een ring, maar het had veel erger kunnen zijn geloof mij maar). Nog even over die tovertruc, die beste man had waarschijnlijk zijn trucje al tijden niet kunnen slijten want hij was bijzonder fanatiek om het ons alle vier te leren. Uiteraard moest er voor het prijsgeven van zijn geheim wel wat betaald worden maar dat moest snel terug te verdienen zijn. En ach het was een schijntje in vergelijking met wat hans kazan of hans klok ervoor zou vragen. Bovendien heeft die man zeker een uur staan goochelen bij ons aan tafel en kan ik straks iedereen versteld doen staan! Nadat we een paar keer heen en weer gelopen zijn en onze ogen uit hebben gekeken in de kraampjes en winkeltjes zijn we weer naar het hotel gewandeld, waarvoor we een brug over moesten waaronder we vanmiddag een bizar groot beest een vis zagen verschalken. Het was een soort reuzehagedis die zeker zo groot als onze Ties was. Indrukwekkend hoor dat zulke monsters hier gewoon rondwandelen. O ja en ik moest ook nog vertellen dat we twee zwerfhonden hebben gezien die net zo leuk samen speelden als Monty en Tyler. Die zwerfkinderen, katten en mensen maken ook erg veel indruk hoor.

1. Ilse:
    27 augustus 2014
    Geniet nog maar lekker van jullie laatste dagen daar. Xxx
  2. Jacqie:
    28 augustus 2014
    Geniet er nog even van enne ik weet wel wat we gaan doen op werk wanneer je er weer bent ~< goochel trucjes van Shirley haha wens jullie nog een goede reis.
  3. Monnik:
    28 augustus 2014
    Zo leuk om te volgen jullie avonturen! Veel plezier nog. Xmonnik
  4. Henk:
    28 augustus 2014
    Zo komt deze prachtige reis tot een end. Ik wens jullie een voorspoedige terugreis. En hoop nog lang allerlei verhalen te horen.