van Koh tao naar Bangkok.

26 augustus 2014 - Bangkok, Thailand

En toen was het zover. Tijd om weer naar Bangkok te vertrekken. Eerst nog maar een ontbijtje in ons restaurantje. En toen op naar de beheerder van de huisjes. Nu moet je weten dat deze beste man al aardig op leeftijd is. Om van het strandje af te komen heb je zeker een 4x4 truck nodig. Nou kwam dat goed uit want die had hij (net als iedereen op het eiland). Het is namelijk nogal een steil stuk omhoog en het eerste stuk door mul zand met gigantische kuilen.En dan zit je niet in de auto want dat doet daar dus niemand maar in de laadbak. Net wat voor mij. (Not) Maar ook deze keer is het mij gelukt om mijn kroost in de laadbak te houden terwijl die genoten van de snelheid waarmee wij aan het landschap voorbij schoten. Weer een paar grijze haren erbij. Dit keer hadden we ook nog 2 man extra mee met backpacks (een gevalletje overboeking) en op de valreep nog 2 man extra omdat een van de personen zijn hele been en voet opengehaald had. Met de wagen volgeladen zijn wel uiteindelijk toch bij de pier terecht gekomen. En daar was het druk. Wij hadden mooi mazzel want de meeste mensen gingen nog eiland hoppen naar koh phannang of koh samui en op het eerste gezicht waren er niet veel die dat hele eind naar Bangkok af gingen leggen. Al zat de boot toen hij uiteindelijk kwam best vol! We waren flitsend snel met de bagage van de boot af en zodoende hadden Sterre en Ties topplaatsen in de bus. In de dubbeldekker bovenin helemaal vooraan. Uiteindelijk vertrokken er maar liefst 5 bussen naar Bangkok dus echt uniek waren we niet. Maar wat een beleving weer. Je kijkt je ogen uit! De hele reis inclusief de boot duurde maar liefst 11 uur (met pauzes erbij gerekend) maar ook dat was me weer wat. Wat je zo onderweg allemaal ziet aan mensen, huisjes, dieren, natuur en andere bijzondere zaken! Verder hielpen de ereader en de liedjes op mijn mobiel ook mee. En de stukgelezen DonaldDuck boekjes van Ties. En de mobiel van Sterre, en Peters puzzelboekje, en de bus Pringles, en het spelletje geen ja, geen nee, en..... kortom weinig te vervelen. En de tussenstops waren ook erg leuk. We kwamen bij een enorme hal met allerlei etenswaren aan. Je kan het zo gek niet verzinnen en al die dames schreeuwen:" hello You, icecream. Hello you, fresh fruit. En ga zo maar Door. En lekkere dingen die ze verkochten. Wij hebben er een paar zakjes met sateetjes gekocht. Waar Sterre en Ties niet genoeg van kregen. Dus nog maar even teruggegaan. Die bus was trouwens super relax. Waar we tot nu toe met name snelheidsduivels getroffen hadden deed deze man het heeeeeel ontspannen. De eerste uren kropen wel ongeveer over de weg. Geen punt. Want dan heb je lekker de tijd om wat rond te kijken. En uiteindelijk zijn we toch in Bangkok aangekomen. In de stromende regen. Snel de Kids in een poncho gewurmd en in een taxi geslingerd en naar ons hotel. Dat ik ook een mooi verhaal. Gelukkig hebben we maar 1 nachtje gereserveerd want we stapten een super chique hal binnen alleen blijken wij in het aftandse oude gedeelte te zitten. Met lossen zeiltegels, gaten in deuren, een gierend airco en ga zo maar door. Morgen slapen we dus in het nieuwe gedeelte. Met zwembad op het dak en alles fris en fruitig.Wel een ideaal uitvalspunt want wel zitten vlak bij khoa San road (backpackersparadijs) en er gaat een pendelbus naar de bekendste shoppingmals. Hè, wat vervelend nou!

1. Henk:
    27 augustus 2014
    Dat was een hele reis! En nu niet te veel kopen in Bangkok, hoor! De douane leest ook psst.reislogger.nl. veel plezier tijdens het shoppen. Kus, pap
  2. Jan en berna:
    27 augustus 2014
    En nu al bezig met de laatste dagen.de tijd vliegt. Lekker shoppen maar dat komt wel goed he shirley. Je had er toch een plekje voor vrij gehouden in de rugzak. Geniet er nog van en tot gauw. Groet, en een dikke knuffel, opa en oma.