Op naar Koh Lanta....

13 augustus 2014 - Ko Lanta Yai, Thailand

Vanmorgen ging om 6 uur de wekker. De hoogste tijd om onze spullen te pakken en naar het vliegveld te vertrekken. Op de weg naar het vliegveld was het behoorlijk druk want veel mensen moesten weer aan het werk na een paar vrije dagen. Desondanks kwamen we keurig op tijd aan op het vliegveld. Daar kwamen wel nog een stel met kinderen tegen die bij ons in het vliegtuig naar Thailand hadden gezeten. Wij hadden een vlucht naar Krabi om van daaruit weer door te gaan naar Koh Lanta. De vlucht duurde een uur en was eigenlijk zo weer voorbij. Wel heel goed geregeld hoor want in dat uur kregen de kinderen nog wat te doen en ook werden wel nog voorzien van een hele maaltijd. Het mooiste was de busrit van het vliegtuig naar de luchthaven van Krabi, iedereen moest instappen, de deuren sloten, de bus reed 10 meter en iedereen kon weer uitstappen.
Daarna de reis naar koh lanta. Dat was nog best een hele rit. We werden opgepikt door een minivan met airco en ties lag al snel weer te slapen. Buiten was genoeg te zien, koeien langs de weg, marktjes, mensen die met zijn vieren op de scooter tussen het verkeer door manoeuvreren. We zijn twee keer met een veerpont over gegaan en toen nog een hele rit en uiteindelijk kwamen we aan op ons logeer adres. Sterre en Ties doken snel het zwembad in dat aan de achterdeur licht en voor de voordeur ligt de zee. Een prachtig uitzicht. De zee hier is erg ruw dus niet geschikt om te snorkelen dat gaan we dus ergens op een ander plekje doen. Hoewel.... voor wat onderwater leven hoef je hier niet ver te gaan want Peter, Sterre en Ties deden in het zwembad nog een bijzondere ontdekking. Op de bodem van het zwembad liep namelijk een gigantische krab samen met 5 nog wat kleiner formaat krabbetjes..... Ja probeer nu Ties dat water nog maar in te krijgen. Verder nog een natuurverschijnsel waar we niet erg op zitten te wachten: vanavond hebben we de eerste kakkerlak in ons huisje ontdekt formaat muis. En snel dat dat kreng is. Ben bang dat hij misschien ook nog wat vriendjes heeft rondlopen. Vanavond hebben wel heerlijk gegeten in een restaurantje hier tegenover. Peter en ik lekker Thais (pad thai en peter een soort vis) en de Kids een pizza. Helemaal gezellig!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Natasja:
    13 augustus 2014
    Wauw!! Wat een gaaf onderkomen!! Dat uitzicht!! Ja dat is wel minder van die krabben haha :p kus van ons!!
  2. Mark:
    Ziet er leuk uit! Groetjes Mark
  3. Ilse:
    13 augustus 2014
    Wauw, over dat uitzicht niks gelogen. En jij vist die krabben toch wel even uit het zwembad kan Toen er ook weer rustig in zwemmen hihi. Xxx
  4. Ilse:
    13 augustus 2014
    Toen is natuurlijk Ties, leuk hoor als je tablet zijn eigen woorden maakt, maar dan moet je wel even meelezen hihi
  5. Margreet:
    14 augustus 2014
    Hmmmm pad thai!! Hip kapsel, Ties! Ik mis wel de foto van de krab!! Wat een paradijselijke sferen, heel gaaf! Veel plezier mensen!