Ko Lanta dag 2. Een rustig dagje.

14 augustus 2014 - Ko Lanta Yai, Thailand

Vandaag maar eens een dagje rust. Veel accomodaties rondom ons zijn gesloten en ook in ons "resort" staan veel kamers leeg. Aangezien wij ons verblijf met ontbijt geregeld hadden moesten de mensen van het Peace paradise vanmorgen naar het tegenoverliggende restaurant om een ontbijten te regelen.
Sterre en Ties doken al snel het zwembad in en Peter en ik volgden al snel. Sterre en Ties wilden graag leren snorkelen en daar zijn wel een heel poosje mee bezig geweest. En dat deden ze hartstikke goed. Ondertussen hebben we al zeker een stuk of 10 kleine en wat grotere krabben uit het zwembad geholpen. Alleen die grote joekel niet. Die is toch wat te indrukwekkend. Vanavond barstte het van de hagedissen. Ook in het restaurant aan de overkant. Ties heeft al een goede band opgebouwd met de dames die daar werken met name een van hen komt geregeld een grapje uithalen met hem. Sterre en Ties aten vandaag een bordje friet. Peter Barracuda (!!!!), een watermeloenshake en gebakken banaantjes en ik had rijst met peper en knoflook. Heel veel knoflook!
Ondertussen regent het hier ontzettend hard. Wij liggen allevier al in bed dus dat ishelemaal niet zo erg. Als het morgenochtend maar droog is dan gaan we namelijk aapjes kijken in de mangrove! En onze bestemming voor overmorgen hebben we ook geregeld. We gaan in een guesthouse slapen boven een bakkerswinkel in Phang nga. Dat wordt nog een aardig tochtje om daar te komen maar dezelfde chauffeur die ons hierheen gebracht heeft komt ons weer oppikken. Gelukkig is het geen 8 uur zoals Peter eerst dacht ( en ik bijna een rolberoerte kreeg) maar 4 uur. Joh, als je het snel zegt..... Maar dan zijn wel ook weer een end op weg naar onze volgende bestemmingen. Hoeven wel dan niet zover te reizen!
Trouwens nadat we het doucheputje voorzien hebben van een omgekeerde plastic bak hebben we de mega kakkerlak niet meer gezien.

1. Henk:
    14 augustus 2014
    Heerlijk om te lezen dat alles goed gaat. Je hoeft niet te zoeken naar iets leuks, er is meer dan zat te beleven! Niet te veel onder je bed kijken, dan slaap je een stuk rustiger. Doei!
  2. Marianne:
    14 augustus 2014
    Mooie verhalen Shirley, en is het bij die ene kakkerlak gebleven? Nog veel plezier.