En toen.....

15 augustus 2014 - Ko Lanta Yai, Thailand

Ging het gisterenavond regenen. En niet zomaar een klein beetje maar met bakken en bakken uit de hemel. Ook onweerde het als een gek al sliepen de kinderen er wel doorheen, ik heb geen oog dichtgedaan! En waar het anders na een uurtje weer ophield deed het dat nu niet. De hele nacht door en ook de hele ochtend en laten we nou net vanmorgen een uitstapje gepland hebben... No problem. Dat wordt gewoon voor ons verzet naar de middag. Ik kon het me niet voorstellen dat het dan droog zou zijn maarrrr dat was het wel. Er hebben nog even het thaise journaal gekeken. Ook een hele aparte ervaring. In Nederland zie je niet zo snel dat een olifant de boel op stelten heeft gezet en een tractor meegesleurd heeft of dat een klein meisje bijna geëlektrocuteerd is door een pinapparaat. En dan worden de slachtoffers uitgebreid gefilmd en ook de daders van het een of ander (wij konden er niet precies uithalen wat het nou wat, iets met wapens in ieder geval). En ze hebben nogal een boel zenders hier!
Maar goed. Ons uitstapje. We werden keurig op tijd opgehaald door een soort pickup truckje met opbouw. Daar mochten wij in de laadbak zitten op een bankje met een dakje erboven. Ties was er helemaal lyrisch over en keek zijn ogen uit onderweg. Hij was een partij aan het joelen. Echt grappig! We kwamen langs rubberplantages, bananenbomen, oerwoud, loslopende koeien, hutjes in alle soorten en maten. We hebben onze ogen uitgekeken. Uiteindelijk kwamen we aan bij de mangrove. Waar het op dat moment vloed was en we over een gammel bruggetje naar de boten liepen. We hebben toen een prachtige tocht tussen het mangrove bos gemaakt waar we af en toe een aapje tussen de bomen door zagen flitsen. Hierna ging onze reisleider/bootbestuurder samen met de kinderen de apen voeren. Wauw!!!! Dat wat gaaf! Een hele apenkolonie voer op en rond de boot en er waren ook een heel stel super schattige baby aapjes bij die de meest halsbrekende toeren uithaalden. Of veilig bij hun moeder bleven hangen. Alleen de groepsleider was wat opstandig. Die werd uit de boot gehouden omdat hij nogal hardhandig achter de andere apen aanzat. De meeste aapjes kwamen voorzichtig bij je in de buurt zitten te knabbelen op een stukje ananas. Tegen Ties hadden we gezegd dat je nooit je tanden moet laten zien dus die heeft een hele tijd als een oud opaatje in de boot gezeten. Hihi. Het was echt een geweldige ervaring! Hierna werden er naar een klein dorpje gebracht waar allemaal huisjes op palen staan. Daar was ook een klein restaurantje waar we een lunch kregen. Daar hadden ze allerlei bassins waarin vissen zwommen die daar voorkwamen. Een reuzen dat daar Russen zaten! En ook een soort spuugvisjes die besten uit de struiken spugen. Als je je vinger boven het water hield spogen ze er ook naar. Zeker een meter hoog! Sterre mocht ze voeren met een stukje vis aan haar vinger. De visjes bleven er echt even aan bungelen. Nadat ze dus bijna een meter uit het water sprongen! De lunch was erg lekker. Ik heb er maar niet teveel bij nagedacht wat ik aan het eten was aangezien de mevrouw van het restaurant een paar van die monsters aanwees op een kaart met de voorkomende vissen en hierbij vrolijk: we Cook, we cook zei. Sterre en Ties hadden al snel vriendschap gesloten met Maya een meisje dat daar woonde. Ze was erg blij met het Albert Heijn hamstertje dat ze van Ties kreeg.
We hebben nog allerlei bijzondere krabben en slijkkruipers gezien en toen weer terug naar ons huisje. Waar Sterre en Ties alweer in het zwembad liggen!

1. Jan en berna:
    15 augustus 2014
    Tjonge, Tjonge, helemaal te gek. dan ben je de regen toch zo vergeten. wat een leuke foto's weer. groetjes..
  2. Ilse:
    16 augustus 2014
    Het blijft een genot jullie verhalen elke avond te lezen, wat een geweldige vakantie hebben jullie. Hele dikke kus.
  3. Martine:
    16 augustus 2014
    Hoi shirley
    Ontzettend leuk op jullie reisverhalen te lezen. Zo heerlijk herkenbaar.
    Geniet ervan . Groetjes martine