Phang nga.

16 augustus 2014 - Tham Nam Phut, Thailand

Vanmorgen hebben we eerst buiten ontbeten in het restaurant tentje in de regen. Hierna afscheid genomen van ons huisje en de vriendelijke eigenaren en ingestapt in onze minivan. Op naar phang nga. De autoreis ging vliegensvlug doordat er genoeg te zien was en we hebben nog een kwisje triviant pursuit gedaan en ik heb een heel stuk van de hongerspelen kunnen lezen terwijl sterre een spelletje speelde en ties liedjes aan het meezingen was. Peter had alleen oog voor buiten en hield ons op de hoogte van alle bijzonderheden.
Bij ons geusthouse aangekomen zat een heeeel oud vrouwtje plastic bloemen te vouwen. En daar is ze nu uren later nog mee bezig. We zitten in een kamer boven een bakkerszaakje waar zich achterin een soort huiskamer bevindt en wat ook nog een restaurant is. Vanmiddag zijn wel een stuk gaan wandelen. Het is maar goed dat wel hier maar 2 nachtjes verblijven want erg veel is hier niet te beleven. Morgen gaan we een tripje maken langs wat eilanden waaronder het welbekende James bond eiland waar man with the golden gun is opgenomen. Vanmiddag zijn wel naar heaven and hell grot geweest. Alhoewel wel niet veel verder dan de hel zijn geweest. Wat een gruwelijk uitje voor de hele gezin zeg. Het was een soort beeldenpark met (in de hel)uitgedroogd afschuwelijke voorstellingen. Sterre en Peter zijn door een soort draak gewandeld die vol hing met echte vleermuizen en uitkwam in een grot. En een muggen daar!!!! En warm daar!!!! En er zat een soort beest in de boom (een echte) en die maakte het geluid van een schuurapparaat of een kettingzaag. Wat dat was dat weten welke nog niet. Het pad naar de hemel wasrestaurants erg glad en durfden Sterre Ties en ik niet te nemen. Bang dat we weer met een noodvaart terug de hel in zouden duikelen. Ondertussen waren wel bijna uitgedroogd en zijn we snel wat gaan drinken aan de overkant van de hel. Heerlijk! Hierna passeerden wel nog een gezin die lekkere sateetjes aan het bakken waren. Dus hebben we daar ook maar weer gezeten. Gezellige mensen en overheerlijke sateetjes. Zelfs Ties genoot er van. We zitten hier tussen de grote rotsformaties. Helemaal begroeit met jungle! Ties heeft in het restaurant hier al 5 hagedissen gezien. Hij wil er later thuis ook 1. Die noemt hij dan Salie. Het wordt wel een meisje want Salie in geen mooie naam voor een jongen.

1. Henk:
    16 augustus 2014
    Wat een prachtverhalen. Marianne, haar familie en ik hebben een met een bootje door Giethoorn gevaren. Bijna net zo spannend. Nou, ja ..... Fijn om jullie zo te kunnen volgen via het blog. We kunt jken al uit naar de volgende aflevering. Doeg!
  2. Martine:
    16 augustus 2014
    Leuke foto's en echte jungle. Het beest wat het geluid van een cirkelzaag maakt is een cicade, een insect soort krekel als je goed zoekt kan je ze vinden.succes
    Doeiii